افزایش قیمت دلار و کاهش قدرت خرید سازمانی به نام تورم

خرید سازمانی فرایندی است که در سازمان و شرکت ها به طور متناوب انجام می شود. مدیران و مسئولان خرید همواره با چالش های متفاوتی در خرید سازمانی مواجه هستند. ثبت سفارشات و درخواست های انبوه دیگر واحدهای اداری به امور تدارکات و پشتیبانی منجر می شود تا حجم بالایی از تقاضاهای متنوع در قسمت مدیریت تدارکات انباشته گردد.

مدیر تدارکات همچنین موظف است تا در راستای بودجه سالانه تعیین شده از سوی مدیران ارشد، مایحتاج عمده را تامین کنند. تامین عمده ارزان کالا یکی از معظلات سازمان و شرکت هاست. افزایش قیمت دلار و به دنبال آن تورم ناشی از گرانی محصولات باعث کاهش قدرت خرید سازمانی می شود.

سازمان و شرکت ها همواره به دنبال تامین کالای انبوه با قیمت ارزان از تولیدکنندگان و تامین کنندگان هستند. بنابراین، سامانه های آنلاین امروزی مرکز تامین کالا و خرید عمده برای انواع شرکت و سازمان ها خدمات رسانی می کند.

خرید سازمانی پروسه ای است، که نیازمند فاکتور های مهمی جهت تامین رضایت خریدار و فروشنده سازمانی است. در یک فرایند خرید سازمانی عوامل زیر نقش مهمی را ایفا می کنند؛

  1. تقاضای کارکنان واحدهای مختلف ادارات جهت خرید سازمانی محصولات
  2. مسئول خرید یا مدیر تصمیم ساز در خرید سازمانی مایحتاج عمده
  3. فروشنده کالا یا مدیر تامین مایحتاج عمده سازمان و شرکت ها
  4. بخش اداری سازمان یا شرکت جهت تایید نهایی قیمت سفارشات ثبتی کالای انبوه به تولیدکننده
  5. بخش اداری کارخانجات و تولیدی ها برای تایید و ثبت سفارش انبوه کالا برای خط تولید کارخانه یا تولیدی

کلیه ی فرایندهای خرید سازمانی انبوه می تواند، ساعتها و بلکه ماه ها زمان فعالیت سازمان و شرکت ها را به خود اختصاص دهد. پروسه تهیه و تدارک کالا پروسه ای طولانی به همراه دارد. بروکراسی پیچیده ادارات منجر به استعلام مداوم خریداران سازمانی می شود. استعلام آنلاین کالا در بیشتر موارد جهت مدیریت بهینه هزینه در بودجه سالیانه تعیین شده سازمان و شرکت هاست.

بودجه سالیانه سازمان و شرکت ها جهت تامین کالا همراه با خرید سازمانی و نوسانات ارزی دلار

بودجه سالیانه سازمان و شرکت ها توسط مدیران ارشد سازمان و شرکت ها در روزهای نخستین سال انجام می شود. تورم حاصل از نوسانات ارزی همواره برنامه ریزی های بودجه سالیانه سازمان و شرکت ها را به هم می ریزد.

افزایش نرخ دلار منجر به گرانی تهیه مواد اولیه تولیدکنندگان می شود. تورم همواره تهیه ی گران تر کالا را برای مصرف کنندگان اعمال می کند. بنابراین، خرید سازمانی کمک می کند تا بودجه سالیانه سازمان و شرکت ها به خوبی مدیریت شود. در خرید سازمانی تعیین کننده قیمت عمده کالا انبوه با مدیران و مسئولان خرید شرکتی می باشد.

برنامه ریزی خرید سازمانی ضروری در زمان تورم

برنامه ریزی برای خرید سازمانی از آن جهت مهم است که بتوان بودجه سالیانه را به خوبی مدیریت کرد. برنامه ریزی خرید سازمانی و مدیریت بهینه هزینه ها همواره گذری است بر سیاست های افزایش قیمت دلار و تورم، که فاکتورهای مهم زیر را پشتیبانی می کند؛

  1. تقاضای مشخص با قیمت معین
  2. مشخص بودن هدف معامله گران b2b و محدود بودن معاملات خرید و فروش عمده
  3. معیارهای ارزیابی متنوع در خرید سازمانی با توجه به هزینه ها
  4. سفارشات انبوه سازمان یا شرکت با اطمینان از قیمت تمام شده حین عقد قرارداد
  5. مدیریت بهینه بودجه سالیانه مراکز تامین کالا تعاون ها و اداره های تدارکات

بنابراین، مدیران و مسئولان سازمانی جهت تامین کالا انبوه و مایحتاج عمده، برنامه ریزی خرید سازمانی را مطابق بودجه سالیانه انجام می دهند تا سازمان و شرکت ها بتوانند با افزایش قیمت دلار و تورم از سرمایه های منابع انسانی و پشتیبانی ساختمان بیشترین استفاده را داشت.

خرید سازمانی روشی بهینه در مدیریت بودجه سالیانه

خرید سازمانی به دلیل 5 ویژگی که در بالا گفته شده است می تواند روش مناسبی در تامین مایحتاج عمده سازمانی باشد، که اغلب پیش از آنکه کالا تولید شود، معامله می شود. بنابراین، چنانچه نوسانات ارزی منجر به افزایش قیمت دلار گردد، معاملات بی تو بی با تورم پایین تر انجام می گیرد. روش خرید سازمانی کمک می کند، تا سه عامل مهم برای طرفین معاملات بی تو بی انجام شود؛

1- کاهش هزینه های تورم یافته از افزایش قیمت دلار

خرید سازمانی همواره ثبت سفارش انبوه قبل از کالای مورد تقاضای جامعه است. بنابراین، خریدار سازمانی می تواند تعیین کننده قیمت کالا باشد، قبل از آن که افزایش قیمت دلار تاثیر در روند تولید و تهیه کالا را داشته باشد. بنابراین، شرکت ها می توانند با خرید سازمانی هزینه هایی که از تورم حاصل می شوند را کاهش دهند.

2- نحوه ی فرایند خرید سازمانی انواع ادارات، نهاد، ستاد، سازمان، شرکت خصوصی و دولتی

نحوه ی فرایند خرید سازمانی معمولا مبتنی بر تنظیم لیست اقلام سفارشی است. لیست اقلام سفارشی در اداره تهیه، تامین و تدارکات سازمان گردآوری می شود. پس از آن حجم انبوهی از سفارشات به کارخانه، تولیدی و کارگاه ها ارسال می شود.

3- تامین کنندگان و تولیدکنندگان کالای برند در خرید سازمانی اداره ها و شرکت ها

تامین کنندگان و تولیدکنندگان به دلیل سادگی زنجیره تامین و فروش در خرید سازمانی همواره مایلند که کالاهای خود را در معاملات b2b به سازمان و شرکت ها عرضه کنند. فروش سازمانی و عرضه انبوه کالا در هر خرید سازمانی اداره رضایت از معامله طرفین را فراهم کرده است.

خرید سازمانی استاف مارکت مدیریت راهبردی در کنترل هزینه

خرید سازمانی استاف مارکت تحت سامانه الکترونیکی یکپارچه انجام می شود که مدیریت راهبردی در کنترل هزینه ها را برای مدیران و مسئولان خرید فراهم می سازد. بدین ترتیب خرید سازمانی در ابتدای سال می تواند مایحتاج عمده سازمان و شرکت ها را بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت دلار انجام دهد و سرمایه های سازمان و شرکت ها از تورم مصون بمانند.