پرسشهای متداول خریداران
پرسشهای متداول خریداران
کاربران گرامی در این بخش، در خصوص پرسشهای متداول شما درباره فرایند عملیاتی سامانه استاف پاسخ داده شده است.
نحوه ثبت سفارش
بهتر است کاربران ،قبل از انتخاب محصولات و اضافه نمودن آنها به سبد خرید خود از قسمت عضویت و ثبت نام وارد سایت شده و ثبت نام نمایند. همچنین کاربران میتوانند از صفحه پرداخت، در انتهای صفحه با درج نام و مشخصات خود و تایید شماره همراه عضو شوند.
برای اینکه بتوانید سفارشهای خود را ببینید و مدیریت سفارش داشته باشید ، نیاز است تا وارد حساب کاربری خود شوید و تاریخچه خریدهای خود را مشاهده فرمایید.
از آنجایی که استافمارکت کالاهای فروشندگان را به صورت عمده و با قیمت پایین عرضه مینماید و با توجه به هزینههای نیرو انسانی و لجستیک ، مبلغ 2 میلیون تومان به عنوان حداقل خرید هر سفارش در استافمارکت تعریف شده است. بنابراین خریداران محترم میبایست سبد خرید خود را به این مبلغ برسانند تا بتوانند فرایند خرید خود را تکمیل نمایند.
تولیدکنندگان و فروشندگان عمده کالا به عنوان تامینکننده استافمارکت براساس نوع محصولات و استراتژی فروش خود حداقل تعداد خرید در مقیاس فروش عمده ایجاد کردهاند. به طور مثال در بعضی از کالا حداقل تعداد خرید متناسب با تعداد محصول در کارتن است و برای بعضی بیشتر یا کمتر از این مقدار میباشد. در خرید عمده عموما مقیاس خرید براساس تعداد محصول در کارتن میباشد.
بعضی از کالاها از لحاظ لجستیکی و قیمت، صرفه اقتصادی برای فروش در تعداد پایین برای تامینکننده محصول ندارند. بنابراین فروشنده محصول، میزان حداقل فروشی برای محصولات خود تعریف میکند.
بعضی دیگر از کالاهایی که در بازار از لحاظ قیمت و موجودی دچار نوسان میشوند، توسط فروشنده یا تولیدکننده آن با محدودیت در بازار عرضه میگردند که به همین دلیل فروشندگان نیز محدودیت حداکثر خرید برای محصولات از این دست ایجاد میکنند.
در خرید تناژ یا خرید حجمی فروش بر اساس ظرفیت یک ماشین باربری کامل است. به عنوان مثال فروش یک وانت، یک نیسان، یک خاور و یا یک تریلر نمونهای از فروش تناژ و حجمی است.
برای دریافت کدهای تخفیف خرید تناژ از طریق چت آنلاین اقدام کنید. پس از ثبت مشخصات خود میزان حجم درخواستی کالا را اعلام نمایید و بر اساس میزان مبلغ و تعداد خریدتان، کارشناسان پشتیبانی فروش استافمارکت با تایید فروشنده محصول پایینترین قیمت ممکن برای خرید شما را فراهم میکنند.
پس از دریافت کد تخفیف خرید خود، با درج کد در صفحه پرداخت مبلغ مورد نظر به عنوان تخفیف فروش حجمی و تناژ از فاکتور شما کسر میگردد.
استاف مارکت برای آن دسته از خریداران عمده و سازمانی که کالاهای خاصی مدنظر دارند، یک بخش جداگانهای راهاندازی کرده است تا با بارگذاری و ثبت یادداشت در خصوص کالا مورد نیاز خود، استافمارکت نسبت تامین و ارسال آنها به مشتریان اقدام نماید.
برای ثبت درخواست سفارش سازمانی خود میتوانید از اینجا اقدام نمایید.
پس از انتخاب محصولات خود، همواره و در هر زمان میتوانید از صفحه سبد خرید خود پیشفاکتور خرید خود را دریافت نمایید. توجه داشته باشید برای آنکه هزینه حملونقل به درستی در پیشفاکتور شما محاسبه شود، بایستی از قبل در سایت استافمارکت عضو بوده و اطلاعات کاربری خود را به طور کامل وارد کرده باشید.
شما می توانید از بخش حساب کاربری ، از منوی سمت راست ،بخش پیگیری سفارش ، و ورود به صفحه مورد نظر شماره سفارش خود را وارد نمایید و از روند ارسال سفارش خود آگاهی پیدا کنید.
همینطور میتوانید از طریق حساب کاربری خود با مراجعه به بخش سفارش ها تاریخچه سفارشات خود را ببینید.
۱- کاربر موظف است صحت وسلامت کالاهای خود را هنگام تحویل درب سازمان یا کسب و کار بررسی نماید و در صورتی کالایی دارای ایراد مشخص بود، به نحوی که از ارزش کالایی محصول کاسته شده باشد ، میتواند همان لحظه کالا را به پیک مورد نظر مسترد نماید و با تماس در ساعات اداری نسبت به بررسی مورد از طرف واحد پشتیبانی استاف مارکت و استرداد وجه اقدام نماید.
۲- در شرایطی که ایراد کالا درب سازمان قابل تشخیص نباشد، کاربر میتواند تا ۷ روز و قبل از سررسید تاریخ انقضا با تماس با واحد پشتیبانی استاف مارکت موضوع مرجوعی کالا را مطرح نماید.
۳- کالاهایی که شرایط مرجوعی دارند عبارتند از :
الف) کالاهایی که بسته بندی خاص و پلمپ دارند و در زمان استفاده از کالا مشکل آن مشخص می شود، مانند لبنیات ،کنسرو ها
ب) کالاهایی که پس از تحویل و زمان پخت امکان مشخص شدن مشکل آن ها وجود دارد مانند وجود حشرات در برنج ، یا حبوبات یا وجود هرگونه ترکیبات داخل بسته بندی که قبل از استفاده قابل تشخیص نباشد.
ج) کالاهایی که نیاز به وکیوم و محیط خلا دارند و زمان مشاهده کالا متوجه شدید که این شرایط را ندارند. مانند چیپس و پفک
۴- در صورت سفارش میوه، صیفی و سبزیجات ، کالاها بایستی در زمان تحویل توسط کاربر به طور کامل بررسی شود و امکان مرجوعی کالا پس از تحویل وجود ندارد.
۵- بازگرداندن کالا به طور کلی به عهده کاربر می باشد و کاربر بایستی کالای مورد نظر را به آدرس دفتر مرکزی مرجوع نماید. در صورتی که پیک استاف مارکت در محل نزدیک موقعیت کاربر باشد این امکان وجود دارد تا پیک مورد نظر کالا را تحویل گرفته و موضوع مرجوعی پیگیری شود.
نحوه پرداخت
مشتریان سازمانی و خریداران عمده در صفحه پرداخت میتوانند 3 روش پرداخت آنلاین و انتقال بانکی و کیف پول را مشاهده نمایند. کاربران میتوانند متناسب با نوع سیستم حسابداری یا بانکی خود یکی از این سه روش را انتخاب نمایند.
استافمارکت دارای درگاه پرداخت آنلاین از شاپرک متعلق به بانک مرکزی میباشد. این درگاه از طریق شرکت آسانپرداخت و یا بانک پاسارگاد جهت اتصال مشتریان به سیستم بانکی کشور عمل میکند. در این روش پرداخت، مشتری با ورود به درگاه پرداخت به میزان مبلغ سفارش خود نسبت به پرداخت آنلاین اقدام مینماید.
استافمارکت متعلق به شرکت حقوقی نوآوران اقتصاد صالح با شماره ثبت ۳۴۳۷۵۱ در اداره ثبت شرکتها زیر نظر قوه قضاییه می باشد. این شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت، نماد ساماندهی از وزارت ارشاد و ارتباطات، عضو رسمی اتحادیه کسب و کار های مجازی، عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، عضو اتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران می باشد. برای آشنایی بیشتر با مجموعه استاف مارکت میتوانید صفحه درباره ما را مطالعه فرمایید. همچنین درگاه پرداخت امن پاسارگاد و شرکت آسان پرداخت (آپ) زیر نظر سامانه شاپرک بانک مرکزی جکهوری اسلامی ایران این اطمینان را میدهد که کلیه تراکنش های مالی به صورت مطمئن انجام میپذیرد و همه تراکنشها همراه با شناسه سفارش دارای کد پیگیری پرداخت میباشند.
کاربران سازمانی و مشتریان عمده برای انتقال وجه از حساب شرکت خود میتوانند پس از انتخاب گزینه “انتقال بانکی” در صفحه پرداخت و اعمال گزینه پرداخت مشخصات بانکی و حساب شرکت استاف را مشاهده نمایند. در این مرحله سفارش مشتریان در انتظار بررسی قرار میگیرد و پس از انتقال وجه از طریق حساب بانکی، شبا و یا ساتنا،سفارش مشتریان وارد مرحله پردازش میشود.
کیف پول درواقع ابزاری است که مشتریان سازمانی با شارژ مبلغ معینی به صورت ماهانه نسبت به خریدهای خود از طریق آن اقدام میکنند. مزیت این روش این است که دیگر فرایندهای خرید فارغ از عملیات حسابداری شرکت به راحتی انجام میپذیرد. در هر بار استفاده از کیف پول 1 درصد مبلغ تراکنش به کیف پول سازمانی شما کشبک(cashback) یا بازگردانده میشود.
با توجه به مدل کسبوکار شرکت استاف و از آنجایی که سفارشات مشتریان عمده و سازمانی به طور مستقیم توسط تولیدکنندگان و شرکتهای پخش و بنکداران تامین میشوند، در سیستم یکپارچه استاف مابین تامینکنندگان،توزیع کنندگان و استاف مارکت، خرید کالا فقط زمانی تایید میشود که مبلغ سفارش مشتریان در سیستم پرداخت شده باشد. بنابراین موجودی کالای تامین کننده در این حالت به مشتری عمده تخصیص پیدا میکند.
مشتریان سازمانی یا عمدهای که کالای خاصی را برای خرید مدنظر دارند و یا حجم خرید بالایی دارند، میتوانند با ارسال درخواست خود از طریق سیستم چت آنلاین و پس از بررسی هویت کاربر و تایید امور مالی استافمارکت، مبلغ سفارش خود را در دو یا سه مرحله پرداخت نمایند. این امکان فقط برای شرکتها و مشتریانی میباشد که اعتبارسنجی آنها صورتپذیرفته است.
درصورتی که به هر نحوی مطابق با دستورالعملهای قانون تجارت الکترونیک، بخشی از سفارش یا کل آن لغو یا مرجوع شود، شرکت استاف آن مبلغ را ظرف مدت یک هفته تا پانزده روز کاری به حساب شخص پرداخت کننده از طریق پایا و شماره شبا مطابق با نام مشتری منتقل مینماید.
همچنین در روش سریعتر شرکت استاف ظرف 24 ساعت مبلغ موردنظر را به کیفپول مشتری در سامانه انتقال میدهد تا بتواند خرید جایگزین خود را انجام دهد.
نحوه ارسال کالا
استافمارکت با استفاده از ظرفیت ارسال کالای شرکتهای خدمات لجستیک و شرکتهای پخش، کالای مشتریان را به دو صورت کلی ارسال مینماید.
1- کالا توسط خود فروشنده به مشتری ارسال میشود. این روش برای خریدهای حجمی و تناژ مشتریان است که به صورت مستقیم ارسال میگردد.
2-کالا توسط استافمارکت و پس از پردازش در انبار به مشتری ارسال میگردد. این روش برای سفارشاتی است که شامل چندین قلم کالا از چند فروشنده است و نیازمند یکپارچهسازی و ارسال آن میباشد.
کالای مشتریان در تهران عموما از طریق خودروهای سبک و وانت-نیسان توسط استافمارکت به مشتریان ارسال میگردد. برای سفارشات غیر تهران نیز کالا از طریق پست یا باربری و یا به صورت حمل دربستی به آدرس مشتریان ارسال میگردد.
هزینه ارسال کالاها در استافمارکت بر اساس شاخصهای وزن سفارش، طول مسیر و نوع کالا از لحاظ حساسیت حمل و نقل محاسبه میگردد.
در حال حاضر در شهر تهران هزینه حملونقل، پس از درج آدرس توسط کاربر در صفحه پرداخت به صورت آنلاین محاسبه میگردد. همچنین ارسال کالا به شهرستان نیز برای مشتریان شهرستانی به صورت پساکرایه میباشد. به این معنا که تنها هزینه حمل در محل توسط خریدار به باربری یا پست پرداخت میگردد.
در حال حاضر کاربرانی که مبلغ سفارش آن ها بالای 10 میلیون تومان باشد می توانند از ارسال رایگان کالا در شهر تهران بهره مند شوند. همچنین استاف مارکت در بازه های زمانی خاصی کد های تخفیف و کد ارسال رایگان برای کاربران فعال خود تعریف می کند و کاربران می توانند از این مزیت نیز بهره مند شوند.
بعضی از تامینکنندگان و فروشندگان کالا نیز درصورت خرید حجمی و تناژ، کالا را به صورت رایگان به مشتریان ارسال مینمایند. برای اطلاع از این موضوع از قسمت چت آنلاین با کارشناسان پشتیبانی فروش ارتباط بگیرید.